NJEN UREĐAJ ĆE POMOĆI MILIONIMA ŽENA U SVETU: PATENT MLADE SRPKINJE FRANCUSKA AKADEMIJA PROGLASILA IZUMOM GODINE


Francuska Akademija nauka proglasila je patent mlade srpske dizajnerke
Aleksandre Petrićević (22) izumom godine.
Ona je dizajnirala “Uteroskop”, aparat pomoću kojeg će se raditi
bezbolne intervencije na grliću materice.
Aleksandra živi u Francuskoj i dizajner je medicinskih pomagala.
U saradnji sa lekarima, ali i članovima porodice koji su već osmislili neke
patente, došla je do rešenja za svoj izum.
Ona za “Blic” priča kako je uopšte došla na ideju za izum i ko joj je u
svemu tome pomogao.
Koristimo instrumente pronađene još davne 1879.

– Svi zaštitni elementi su odgovor na pitanja i želja ginekologa sa kojima
sam komunicirala. Prethodnih godinu dana proučavala sam anatomiju
materice, kao i instrumente i aktuelne metode. Iznenadila sam se
grubim instrumentima i načinom na koji se primenjuju. Prosto je
neverovatno da toliko naprednih tehnologija postoji, da se svakodnevno
koriste kao luksuz i komfor, a da su oni važniji nego instrumenti u
medecini. Mi i dalje koristimo nehumane i zastarele metode. Neki od
njih se koriste još od 1879. godine, kao na primer metalni dilatatori po
Hegaru. I zato mi je drago da se o mom izumu pročulo i u Srbiji, jer je
ova inovacija za mene veliki napredak za ženski svet – objašnjava
Aleksandra.
Uteroskop je napravljen od plastike i štiti od povreda, perforacija,
unošenja bakterija i smanjivanje bola tokom ginekološkog pregleda


– Njegovim korišćenjem može se izbeći upotreba totalnih anestezija, ali
i odlazak u operacionu salu, jer se pregled ovim pomagalom može
obaviti u ambulanti. Može se koristiti za obične preglede i, naravno, za
veće intervencije, kao što je cista na materici, ginekološki karcinomi,
kiretaže. Uteroskop zadržava otvoren kanal grlića materice i zato štiti
matericu, jer se tako izbegava direktan kontak i obezbeđuje da
intervencija prođe bez bilo kakvih neželjenih efekata – ističe Aleksandra.
Proizvodnja će biti u Srbiji
Proglašenju za patent godine prisustvovalo je više od 300 privrednika i
bankara iz celog sveta. Već su tada potpisani brojni ugovori. Za proizvod
su zainteresovane brojne zemlje EU, ali i ostatka sveta, a prvi uteroskopi
već su isporučeni Švajcarskoj. Međutim, Aleksandra je odabrala da se
ipak u Srbiji krene sa fabričkom proizvodnjom.

– Moj izum finansira Francuska banka za razvoj inovacija, a za
konstrukcioni projekat specijalnih alata i njihovu proizvodnju je
angažovana kompanija “PM inzinjering” iz Čačka koja mi sa njenim
stručnim timom daje podršku za proizvodnju svih tih elemenata.
Proizvodnja uteroskopa počeće u firmi “Spektrum” iz Čačka. “Biznis
medijacija” je firma koju sam odabrala i predložila da organizuje
proizvodnju i izvoz – kaže Aleksandra.


Njen plan je da se u Srbiji proizvode i izvoze sve potrebne količine širom
sveta sa proširivanjem kapaciteta koji mogu biti milionski, jer se
godišnje u svetu obavlja između 300 i 400 miliona intervencija na
materici.
– Nadam se da će mi i država Srbija izaći u susret nekim subvencijama
za proizvodnju i izvoz – iskrena je ova dvadesetdvogodišnjakinja.
Nije prvi pronalazač u porodici
Na pronalaženju ovog aparata pomagali su joj i članovi porodice, koji
već imaju patentitrane izume.
– Moji stariji članovi porodice još osamdesetih godina u Francuskoj su
unapredili tehnologiju iz oblasti telekomunikacija. Celog života su me
učili da razmišljam samo o stvarima koje ne postoje i koje će koristiti
bar 10 do 20 odsto populacije iz bilo koje oblasti. Opredelila sam se za
medicinu – priča Aleksandra.
Trenutno radi na sledećem patentu, histeroskopu, koji će biti patentiran
i zaštićen za oko mesec dana. I na ovom patentu metalni deo će biti
zamenjen plastičnim, a interesantna je činjenica da će instrument za
jednokratnu upotrebu biti povoljniji i do 50 odsto od samog procesa
sterilizacije instrumenata koji su do sada korišćeni višekratno.
– O histeroskopu ne mogu trenutno reći više, jer to nije moj patent, a u
toku su pregovori o integrisanju dva instrumenta u jedan gde se traži
moja saglasnost. Oblikujem trenutno nove ideje i posvećujem se
zdravlju žena, koje je neverovatno zapostavljeno – zaključuje
Aleksandra.

(Izvor: Blic.rs)

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

PAPRIKE SA BELIM LUKOM (AL DENTE) PO MENI OVO JE NAJBOLJI RECEPT ZA SPREMANJE BARENE PAPRIKE ZA ZIMU.